داروی ضدانگل قوی برای اسب و روش استفاده

داروی ضدانگل قوی برای اسب و روش استفاده | 1

استفاده از داروی ضد انگل اسب

بیماری‌های انگلی از جمله موارد تهدید کننده‌ی سلامت اسب‌ها هستند، با شناخت بیشتر بیماری‌های انگلی و راه‌های درمان آن می‌توانیم گامی مهم در راستای سلامت اسب برداریم و از وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر تا حد امکان پیشگیری کنیم.

در مطلب پیش رو قصد داریم شما را با چگونگی استفاده از دار‌وی ضدانگل اسب و زمان استفاده از آن و سایر بایدها و نبایدها پیرامون ضدانگل تراپی آشنا کنیم:

۱- باید بدانیم که بیماری‌های انگلی محدود به دستگاه گوارش نیستند و خواستگاه بسیاری از آنان دستگاه تنفس است. از این رو اولین دوز داروی ضد انگل در کره‌ها باید در دو ماهگی باشد و این می‌تواند علاوه بر از بین بردن انگل‌های گوارشی به سلامت دستگاه تنفس نیز کمک کند.

۲- فاصله استفاده از داروی ضد انگل به جغرافیای نگهداری اسب ارتباط دارد، به گونه‌ای که در مناطق گرم و مرطوب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی ضد انگل تراپی بهتر است در دوره‌های دو ماهه تا چهار ماهه صورت پذیرد.

نکته استفاده از دارو ضد انگل اسب

۳- نکته بسیار مهم در استفاده از داروی ضدانگل اسب که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود این است که در هر دوره درمان باید از دو دوز داروی ضدانگل استفاده کرد که فاصله بین این دو باید دقیقا ۱۴ روز باشد. این بدان معنا است که بعد از استفاده از دوز اول، ۱۴ روز بعد دوز دوم باید استفاده شود و سپس در دوره‌ی بعدی درمان که دو ماه تا چهار ماه بعد است مجدد این پروتوکل باید اجرا گردد.

ضد انگل اسب
۸۱۲,۵۰۰ تومان

۴- در هر دوره‌ی درمان باید از داروی ضدانگل اسب متفاوت استفاده کرد تا علاوه بر پوشش وسیع انواع انگل‌ها، مقاومت دارویی ایجاد نشود. لازم بذکر است که در یک دوره درمان یعنی در دوز اول و دوم که در فاصله ۱۴ روز استفاده می‌شوند نباید دارو تغییر یابد.

استفاده از داروی ضد انگل اسب در مادیان آبستن

۵- در ابتدای دوره آبستنی از هیچ گونه داروی ضدانگلی نباید استفاده کرد. پس لازم است قبل از کشش مادیان ضدانگل تراپی انجام شود.

۶- استفاده از داروهای ضدانگل اسب مجاز برای دوران آبستنی، در ماه نهم آبستنی ضروری است.

زمان استفاده از داروی ضد انگل اسب

۷- بهتر است برای اثر بخشی بهتر دارو، داروی ضدانگل در صبح و در حالت ناشتا به اسب خورانده شود.

۸- مدفوع اسب‌ها بعد از استفاده از دار‌وی ضدانگل باید از محیط دور شود. بدان معنا که مدفوع جمع آوری شده در آن زمان نباید مجدد خشک شود و در بستر اسب استفاده گردد.

۹- باید همه اسب های باشگاه یا پانسیون مورد نظر به طور هم زمان و از یک دارو ضد انگل اسب استفاده کنند.

۱۰- این باور که دارویی مناسب است که منجر به دفع کرم شود می‌تواند اشتباه باشد، زیرا علاوه بر کرم‌های بالغ لارو انگل‌ها و تخم آنان نیز مورد هدف هستند.

۱۱- از اصالت داروی ضدانگل اسب حتما اطمینان حاصل کنید، زیرا داروهای تقلبی نه تنها اثر درمانی ندارند بلکه در بسیاری مواقع اثرات سوء به همراه دارند.

ابتدا پست شده است۱۴۰۱-۱۱-۰۴ @ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =