آنچه باید از غذای گربه‌ تازه زایمان کرده بدانید+لیست غذا

بهترین غذای برای گربه مادر

اگر گربه شما باردار است یا که به‌ تازگی توله‌های خود را به دنیا آورده، باید غذایی بخورد که قوای از دست رفته‌اش را تجدید کند. خورد و خوراک گربه‌ها پس از زایمان نه‌ تنها برای تمدید قوای گربه مادر، بلکه برای تغذیه توله‌ها هم اهمیت زیادی دارد. پس از زایمان، گربه مادر باید با غذاهای پرکالری و سرشار از پروتئین، کلیسیم و مواد معدنی تغذیه شود تا بتواند از پس فرایند سخت شیردهی برآید. در صورتی که دوست دارید با نکات جالبی از غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده رو به رو شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بهترین غذا برای گربه مادر

آیا باید به گربه بعد از زایمان غذا داد؟

قطعا تامین غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده از هر چیزی مهمتر است. گربه‌های مادر برای گذراندن یک زایمان خوب به دو چیز احتیاج دارند، غذا و یک لانه امن. معمولا گربه‌ها در اواخر بارداری و در دوران شیردهی خود وزن زیادی را از دست می‌دهند. به همین علت باید اطمینان حاصل کنید که در یک سوم آخر بارداری و سپس بعد از تولد توله‌ها غذای مناسب و کافی در اختیار گربه قرار دهید. یک گربه مادر با شیر دادن به توله‌هایش انرژی زیادی را از دست می‌دهد. پس شما باید منبع تامین انرژی کافی برای تجدید قوا در اختیار او بگذارید. اگر گربه شما بیش از ۲ توله به دنیا آورده‌است، باید برای حفظ سلامتی ۲ تا ۲.۵ برابر کالری همیشگی را مصرف کند.

دسترسی نامحدود به غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده می‌تواند ایده مناسبی باشد. شما باید به‌صورت نامحدودی غذا در اختیار گربه‌تان قرار دهید و اجازه بدهید که هرچقدر که می‌تواند کالری دریافت کند. بهتر است برای تامین غذا بعد از زایمان از غذاهای خشک استفاده نکنید چون کالری زیادی ندارند. اما اگر گربه شما به غذای خشک عادت دارد و دوست دارد مطابق عادت غذایی خود پیش برود، می‌توانید از غذاهایی مقوی‌تر برای تامین کالری استفاده‌ کنید و غذای خشک مورد علاقه گربه را هم در کنار غذای اصلی به‌صورت نامحدود در اختیار او قرار دهید.

به‌عنوان مثال می‌توانید از کنسرو گربه شایر مدل نچرال پک ۳ تایی با طعم فیله مرغ به عنوان غذا برای گربه‌ای که تازه زایمان کرده استفاده‌کنید. خرید این نوع از کنسروهای چند تایی برای غذا دادن به گربه‌ها پس از زایمان بسیار به صرفه تر از خرید تکی آنهاست. اگر گربه شما دوست دارد از غذای خشک تغذیه کند، می‌توانید یک وعده غذایی او را به کنسرو گربه شایر با طعم گوشت گوساله و ماکیان اختصاص دهید تا مطمئن شوید که پروتئین کافی دریافت می‌کند و سپس برای وعده‌های دیگر غذای او از غذای خشک مخصوص بچه گربه فرافود طعم مرغ و برنج که حاوی پروتئین، ذرت، برنج، نشاسته سیب‌زمینی، آرد گندم و… است استفاده‌کنید.

بهترین غذا برای گربه‌ای که تازه زایمان کرده

یک گربه می‌تواند در فرایند زایمان و شیردهی حدود ۴۰ درصد از وزن بدن خود را از دست بدهد. پس اگر نمی‌خواهید که گربه مادر دوست داشتنی شما ضعیف و لاغر شود، باید غذایی با کالری مناسب در اختیار او قرار دهید. گربه‌های مادر در حال شیردهی، باید غذاهایی با کیفیت بالا و بسیار مقوی مصرف کنند.

غذای خانگی برای گربه شیرده

شما میتوانید از ماهی غزل آلا، مرغ یا تن ماهی برای مقوی‌تر کردن غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده استفاده‌کنید. در واقع میتوانید این گوشت‌ها را به کنسرو او اضافه کنید و خیال خودتان را بابت تامین پروتئین کافی برای شیردهی او راحت کنید. اگر خودتان زحمت اضافه کردن پروتئین کافی به غذای گربه مادر را بر عهده می‌گیرید، میتوانید برای تغذیه خشک او از غذای خشک گربه حاوی مرغ بره و ماهی USPET استفاده کنید. این غذا طعم بسیار دلپذیری برای گربه مادر دارد و به فرایند گوارش او در زمان شیردهی کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که باید از تغذیه گربه مادر با شیر گاو به‌صورت جدی بپرهیزید. چرا که گربه نمی‌تواند شیر گاو را به‌خوبی تجزیه کند. همچنین نباید از یاد ببرید که همیشه آب تمیز در دسترس گربه مادر قرار دهید.

چطور به گربه مادر غذا بدهیم؟

در صورتی که می‌خواهید غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده صرفه اقتصادی بیشتری داشته‌باشد، میتوانید از غذای خشک گربه جونیور فیدار در کنار غذاهای غیر خشک مانند کنسرو ها استفاده‌کنید. این نوع از غذای خشک قابلیت هضم بالایی دارد و انرژی مورد نیاز گربه‌های جوان را به‌خوبی تامین می‌کند.

سعی کنید از وعده‌های غذایی بیشتری برای گربه مادر استفاده‌کنید. اگر شک دارید که غذاهای نرمال گربه‌ها برای تمام سنین پروتئین مورد نیاز گربه شما را تامین می‌کند، میتوانید از غذای توله گربه‌ها که پروتئین، کلسیم، و کالری بیشتری دارد برای تغذیه گربه شیرده استفاده‌کنید. توله‌هایی که کالری کافی از شیر مادر جذب نمی‌کنند، آرام و قرار ندارند و مدام در حال سر و صدا کردن هستند.

تعداد وعده‌های غذا برای گربه‌های تازه زایمان کرده

اگر می‌خواهید بدانید که تعداد وعده‌های غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده باید چقدر باشد باید بگوییم که بستگی به میل گربه مادر دارد. اجازه دهید که گربه مادر چندین روز پس از زایمان هرچقدر دوست دارد غذا بخورد و نگران چاق شدن او نباشید. اما به‌صورت معمول گربه‌ها باید در دوران شیردهی ۳ وعده در روز غذا بخورند. برای اینکه بدانید چه مقدار غذا کافی است، به تغییرات وزن گربه خود دقت کنید. سعی کنید در روزهای اول شیردهی از خوراکی‌هایی با کلسیم بالا در غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده استفاده‌کنید. همچنین فراموش نکنید که گربه‌های مادر در هفته‌های سوم تا هفتم شیردهی بیشترین نیاز به خوراکی‌هایی با پروتئین بالا دارند.

نکات مهم در زمینه غذا برای گربه‌هایی که تازه زایمان کرده

سخن پایانی

غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده باید حاوی کالری زیادی باشد. اگر دوست دارید که سلامت گربه مادر و توله‌های او را تامین کنید، باید از غذاهای با کیفیت و پرکالری که پروتئین و کلسیم زیادی دارند برای تغذیه او استفاده‌کنید. شما می‌توانید همیشه با کیفیت‌ترین غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده را در آسپت با مناسب‌ترین هزینه ممکن پیدا کنید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با غذا برای گربهای که تازه زایمان کرده به‌ دست آورید، می‌توانید با ما در تماس باشید.

ابتدا پست شده است۱۴۰۲-۰۷-۲۳ @ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

2 دیدگاه برای “آنچه باید از غذای گربه‌ تازه زایمان کرده بدانید+لیست غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =